söndag 10 april 2011

Kaffe för två?

Han: Varje gång jag kokar kaffe häller jag upp två koppar, slår en skvätt mjölk i den ena och ställer sedan fram koppen med svart kaffe till henne. Hon sörplar i sig glatt. Denna morgon kokade hon kaffe. Hon gjorde sex koppar, lämnade den frustande bryggaren och började klä på sig, slog sig ner och kollade lite mail och när kaffemaskinen tystnat gick hon bort och plockade fram en kopp. Hon hällde upp och var på väg till köksbordet när hon möttes av min gapande mun. "Vad är det frågade hon piggt?" "Eh, har du bara en kopp?" "Ja, jag behöver bara en kopp, svarade hon förvånat" Men, jag då, undrade jag utan att kunna dölja besvikelsen i min röst. "Oj", utbrast hon och skyndade sig att hälla upp en kopp till mig. "Det var väl ändå inte så farligt" sa hon och ställde fram en kopp svart kaffe till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar