lördag 16 april 2011

En sak ska du veta...

Han: "Det finns en sak som är jätteviktig för mig." När hon säger detta har det gått en vecka sedan vi flyttade ihop. Vi sitter ner och hennes allvarliga bruna söker mina undrande gröna. "Jag tycker inte om när dörren till klädkammaren står öppen". Jag kände att jag verkligen ville respektera henne och bestämde mig för att göra det till en mission att alltid stänga dörren när jag varit där inne. Nu har det gått ett tag sedan vi beslutade oss för att dela boende. Varje dag stryker jag nästan tvångsmässigt förbi klädkammaren och stänger den dörr som alltid tycks stå öppen. Ofta flera gånger per dag. Jag funderar över hur det kan komma sig att jag kan glömma att stänga dörren när jag alltid håller på och stänger den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar