tisdag 26 april 2011

Jag har mina små ordningar

Han: "Jag kör dem i 30 grader." Hon plockar snabbt bort två klänningar och några strumpbyxor ur tvättkorgen innan jag hinner lägga in tvätten i maskinen. Hon ser nästan rädd ut, som om jag hade tänkte koka ner hennes kläder till två tvättlappar. Hon upplyser mig noga om hur hon tvättar. Hon brukar göra det när vi tvättar, varje gång. När vi är klara börjar jag hänga in tvätten i torkskåpet. Hon plockar snabbt bort en tröja med orden, "den kan vi köra i torktumlaren". Strumpbyxorna och klänningarna ska med upp i lägenheten och torka på toaletten. När jag tittar mig villrådigt omkring och funderar över hur jag ska förstå hennes tvättregler , knycker hon på huvudet och utbrister: "Jag har mina små ordningar, det är väl ingen grej?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar